Stillingsbeskrivelse ØKONOMIMEDARBEJDER

  • Post published:December 17, 2024
  • Post category:Alle

Opgaverne vedrører primært bogføring samt økonomistyring, herunder regnskabsaflæggelse.
Der afholdes månedlige møder mellem de tre ansatte og bestyrelsen, hvor eventuelle overlap og aflastning af hinanden aftales.

ARBEJDSOPGAVER (bogholderi/regnskab) 

  • Opsætte regninger til betaling samt forestå refusion af udlæg, gennem Merkur Bank
    (indstille til betaling – andre godkender).
  • Løbende kontere bilag i Economic (månedligt).
  • Forestå lønudbetalinger, både til faste og honorar-ansatte. 
  • Varetage LØS’ forhold til skat, moms, mm. 
  • Udarbejde kvartalsvise regnskaber til bestyrelsen.
  • Udarbejde årsregnskab, i samarbejde med revisor.
  • Bistå bestyrelsen i økonomiske forhold, herunder beregning af lønmidler. 
  • Fremlægge årsregnskabet på generalforsamlingen.
  • Udvikle procedurer for regnskab/økonomi i LØS samt vejledning af frivillige i disse. 
  • ESC programmet: Varetage budgetudarbejdelse, opfølgning samt månedlige udbetalinger (kost, logi og lommepenge). 
  • Projektregnskaber:
    Bogføring og udarbejdelse af endelige regnskaber og fremsendelse til revision. 

Arbejdsopgaverne kan reguleres løbende, i samarbejde med øvrige ansatte og bestyrelsen.

Økonomimedarbejderen deltager i bestyrelsesmøder efter behov (ca. én gang om måneden) og i foreningens generalforsamling.